Prohlídkám nemovitostí na zkoušku odzvonilo. Realitní makléři mají spoustu nástrojů, jak prezentovat nemovitost tak, aby si ji zájemci prohlédli kompletně z pohodlí domova a navíc o bytu, domu nebo pozemku získali maximální možné informace. My vám rádi představíme všechny, které jsou v současnosti na českém realitním trhu dostupné a v čem jsou dobré.
Anglický výraz pro přípravu nemovitosti. A to za účelem buď jednorázového nafocení nebo nafocení plus ponechání vybavení i po dobu prohlídek se zájemci o koupi. Záleží na tom, zda se v nemovitosti v době prodeje bydlí nebo ne a také na rozpočtu propagace nemovitosti, který se různí podle velikosti nebo lokality případně i podle ceny nemovitosti.
Homestager ví, jak upravit interiér tak, aby byl na fotkách nebo na videu přitažlivý, a aby zájemcům ukázal, jak mohou byt nebo dům po koupi zatraktivnit.
Práce homestagera vyžaduje nejen estetické cítění, ale také "fotografické vidění" (interiér musí dobře vypadat na fotkách, ne v reálu), velké auto na převoz věcí, dobrou fyzičku na vynošení do x-tého patra bez výtahu a dostatečně velký sklad na množství interiérových doplňků.
Profesionální fotografové, kteří mají kvalitní techniku, dokáží interiér i exteriér nafotit tak, že na fotkách vypadá minimálně stejně skvěle jako reálně..
Při fyzické prohlídce dokážeme vnímat genia loci daného místa, ale dát toto do fotky nafocené mobilem prostě nejde. Potenciální kupující tedy nemusí vybírat nemovitost podle tmavých nebo neostrých fotek apod., ale mohou byt nebo dům už na fotkách vidět v celé své kráse.
Záběry lokality z dronu jsou úchvatné a přitahují vždy velkou pozornost. Ukazují okolí nemovitosti z perspektivy, kterou neznáme a dokáží snadno a přehledně prezentovat vše, co musí makléři, kteří dronaře nevyužívají, dlouze popisovat a vysvětlovat v textech.
Zájemci si udělají pomocí dronu rychlý přehled o lokalitě, kterou nemusí znát, a kterou nemusí mít v daný moment čas prozkoumávat.
Nemovitosti, které mají u své prezentace videa, resp. video-prohlídky, jsou pro zájemce lákavější na sledování. Videa jsou dnes v on-line světě jednoznačně nejsledovanějším typem reklamy.
Pokud je video-prohlídka udělaná kvalitně, její obrovskou výhodou pro kupující je, že během chvilky poznají nemovitost od sklepa až po střechu včetně lokality.
2D půdorysy jsou takové ty klasické půdorysy, ze kterých můžete vyčíst rozměry jednotlivých místností, jejich návaznost a celkovou dispozici. Kupující ještě před prohlídkou díky nim zjistí, zda se do prostoru jeho rodina vejde a zda mu bude rozměrově vyhovovat. Více o půdorysech zde.
3D půdorysy jsou modernějším bráchou 2D půdorysů. Mnohem názorněji a "plasticky" ukazují celkovou dispozici nemovitosti ze všech stran. Jsou tak přehledné, že se v nich vyznají i ti, kteří ve 2D půdorysech tápou a neumí v nich číst. 3D vyobrazení podporuje reálnou představu zájemců o nemovitosti. Výhodou je, že se do nich dají zakomponovat případné změny dispozice, což se dá dobře využít v interiérech, které vyžadují modernizaci nebo dokonce rekonstrukci. Více o půdorysech zde.
Nejmodernější realitní nástroj dneška (prohlédnout zde) vás provede interiérem, jako byste se v něm sami procházeli. Je to zařízení, které naskenuje každou jednotlivou místnost i se všemi detaily od podlahy až po strop a vygeneruje pro makléře výstup v podobě 3D prohlídky, který si může zájemce projít prakticky odkudkoliv, stačí k tomu jen chytrý telefon.
Na 3D prohlídce je vidět opravdu každý detail interiéru, tedy tento nástroj nemusí vyhovovat majitelům nemovitostí, kteří v ní ještě bydlí a nechtějí sdílet takto své soukromí.
3D prohlídka šetří čas všem, hlavně zájemcům o koupi, kteří si prohlédnou nemovitost předem a pokud se jim nelíbí, nemusí už chodit na fyzickou prohlídku - náhled nástroje zde.
Samostatný web nemovitosti je v současné digitální době už naprostou samozřejmostí. Jeho největší výhodou pro zájemce o koupi je, že na něm najdou všechny výše uvedené nástroje na jednom místě a přehledně - prohlédnout zde.
Zájemce si může libovolně pročítat texty, dívat se na video nebo fotky nemovitosti, stejně jako studovat půdorysy. Když se chce na web nemovitosti vrátit, nemusí ji znovu hledat dlouze mezi inzeráty na realitních serverech, jednoduchou URL má vždy po ruce a může ji jednoduše sdílet s ostatními členy rodiny nebo s přáteli. Další nemovitosti si můžete prohlédnout zde.
Nemovitosti, které jsou starší nebo neudržované, se už opravdu těžko prezentují. Cílem realitního trhu, respektive slušných realitních makléřů, opravdu není lhát a zastírat chyby nemovitosti, ale informovat o jejím aktuálním stavu. Nicméně kromě prezentace skutečného stavu je také úkolem makléřů ukazovat možnosti úprav a potenciál, který reálně nemovitost má.
Pokud je nemovitost před rekonstrukcí nebo modernizací, makléř může na základě fotek a půdorysů připravit návrh budoucího stavu a ukázat zájemcům možnosti úprav interiéru prostřednictvím vizualizací.
Na tvorbu vizualizací je potřeba software, určitá míra designérsko-technického umu a také čas.
Když je nemovitost úplně prázdná a není čas dělat reálný homestaging přímo v interiéru, je možné využít virtuální homestaging. Je to služba, kdy pošlete homestagerovi fotografie interiéru a on vám do nich vloží pomocí speciálního software jednotlivé kusy nábytku, zařízení a dekorací.
Zájemcům to opět přináší výhodu, že si dokáží představit, co se do místností vejde a jak mohou vypadat po zabydlení. Na obrázcích, můžete vidět vlevo fotografii interiéru, ze kterého homestager vytvořil návrh designu místnosti. Vytvořil tak virtuální homestaging - viz foto vpravo.