Základní marketingové tipy pro realitní makléře

Buďte vidět! On-line i off-line. Pokud budete o sobě dávat vědět všem (i těm klientům, kteří zrovna nemovitost nehledají nebo neprodávají),  zvýšíte povědomí o své kvalitní práci a výsledcích a až jednou někdo z vašich sledujících bude vstupovat na realitní trh se záměrem koupit, prodat nebo pronajmout, snáze si na vás vzpomene. Myslete na to, že realitních makléřů je mnoho a  konkurence je velká. Pokud se chcete stát uznávaným realitním profesionálem a udržet se na realitním trhu dlouhodobě, je potřeba dělat nejen reklamu, ale realitní marketing!

 
Dělejte "osobní marketing"

Nespoléhejte se pouze na marketing realitní značky, pod kterou působíte. Tvořte také dobrou pověst na vlastních komunikační kanálech, které pak propojujte s těmi firemními. Je to prověřená cesta, která jako jediná dlouhodobě funguje. Staráte se tak o vlastní udržitelnou profesní budoucnost. 

 

Mějte svůj web

Webové stránky makléře jsou dlouhodobou digitální vizitkou, hlavním pilířem on-line prezentace a záznamem historie vašich úspěchů a spokojených klientů. Zároveň jsou dnes nezbytným základem realitního marketingu. Můžete mít vlastní webové stránky nebo si nechat vytvořit mikrostránku vaší realitní kanceláří, ve které působíte. První varianta je časově a nákladově náročnější a vyžaduje pokročilé povědomí o marketingu. Druhá varianta nabízí možnost mít profesionálně zpracovanou prezentaci (webdesign, copywriting, SEO optimalizace, infografika apod.) za minimální časové náročnosti i nákladů (na vytvoření, provoz a reklamu). Myslete na to, že pokud si koupíte doménu a vytvoříte web, neznamená to ještě, že bude vidět. Bez správného nastavení a pravidelné údržby se žádný web nikdy nedostane "do vyhledávání".

 

Sbírejte reference

Nejlepší reklama je dobrá pověst. A tu vám udělají vaši klienti. Snažte se, aby prodávající i kupující od vás dostali maximální péči a servis, odbornost a profesionalistu a po úspěšné spolupráci je požádejte o referenci. Pokud byli s vašimi realitními službami spokojení, rádi vám je dají a rádi se o ně také podělí se svým okolím.

 

Buďte na sociálních sítích

Buďte všude tam, kde jsou vaši zákazníci - prodávající i kupující nemovitostí - tedy mimo jiné i na sociálních sítích. Pokud začínáte, vyberte si jednu sociální síť a tvořte na ní pravidelně kvalitní obsah, který vaše potenciální zákazníky zaujme. Je lepší být na jedné sociální síti, ale pořádně, než na pěti, ale málo a nekvalitně. Jakmile si osvojíte práci na jedné sociální síti, můžete postupně přidávat další. S každou další přidanou sociální sítí už pro vás bude práce na ní trochu jednodušší.

Výběr nejpoužívanějších sociálních sítí: Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, TikTok, Twitter, Pinterest.

Buďte také lokálně a off-line

Perfektní znalost místního trhu (městské části nebo obce a jejího okolí, tedy lokality, ve které bydlíte a realizujete realitní činnost) pro vás znamená velkou konkurenční výhodu vůči ostatním makléřům a důvěryhodnost před zákazníky. Využijte toho a věnujte se také lokální propagaci - letáky, plachty, billboardy, brožurky se slevovými nabídkami apod. Domluvte se s ostatními lokálními poskytovateli služeb na reciproční spolupráci a vzájemné výpomoci. Můžete se také účastnit místních akcí, přispívat se svými odbornými názory v různých debatách apod. Veřejným vystupováním si vás lidé zapamatují, osobní kontakt je nejúčinnější.

 

Profesionalizujte se

Pokud se budete neustále vzdělávat a udržovat si povědomí o aktuálních realitních a marketingových trendech, získáte další konkurenčních výhodu vůči ostatním makléřům a opět si zvyšujete důvěryhodnost vůči klientům. Pokud se zákazníci rozhodnou prodat nebo koupit nemovitost s realitním makléřem, chtějí ji svěřit do rukou toho, komu mohou důvěřovat a kdo dělá svou práci nejlépe v jejich okolí!

 

Odlište se

Uvádí se, že v jihomoravském kraji je na šest set realitních kanceláří a tím pádem několikrát tolik realitních makléřů. Zkrátka konkurence je velká, neznámých makléřů je mnoho, ale těch známých už méně. Inspirujte se od těch nejúspěšnějších, ale nekopírujte je. Najděte si vlastní jedinečnost - například v přístupu ke své realitní práci, k poskytovaným službám apod. Odlište se od konkurence a buďte zapamatovatelní. A pokud u toho nezapomenete myslet vždy také na potřeby, přání  a očekávání svých zákazníků, úspěch máte zaručen.

 

Využijte výhody realitní značky na maximum

Pokud působíte pod realitní značkou, určitě máte možnost konzultovat svůj marketing se specialisty. Využijte toho stejně jako vše, co vaše realitní kancelář nabízí, ať už je to obsah sociálních sítí a webu, různé šablony e-mailů nebo propagačních materiálů. Podívejte se, co nabízí "Váš digitální realitní partner" Property Experts zde.

 

Základní marketingové tipy pro realitní makléře od Property Experts